poniedziałek, 17 maja 2010

Field Trip.

Odpowiedź na pytanie Gosi:
W moim klubie Rotary z wymieńców jestem tylko ja. Za to w całym dystrykcie jest nas chyba z 25 osób.
Pozdrawiam!:)
***
Dzisiaj notka bez zdjęć ponieważ nie mam zdjęć z miejsca do którego poszłam dzisiaj z moja klasą z Prawa( ang. Business Law ale mało ma ta klasa do czynienia z biznesem). Zamiast lekcji pojechaliśmy do Zakładu Karnego w Rome,NY. Miejscowość ta( nie mylić z Rzymem we Włoszech-zupełnie inna bajka) znajduje się około 40 minut od Herkimer. Wraz z 9 innymi osobami( bo tyle właśnie liczy moja klasa) mieliśmy okazję zobaczyć jak wygląda życie w więzieniu. Byliśmy w jadalni, miejscu gdzie oficerowie sprawdzają czy więźniowie nie biorą narkotyków, w budynku sypialnym, szkole... Każdy więzień albo chodzi do szkoły albo pracuje( i dostaje za każdy dzień np. 90 centów). Oprócz tego każdy pomaga w kuchni. Co jakiś czas odbywają się tzw. 'movements' czyli więźniowie przemieszczają się z miejsca do miejsca. W szkole są komputery, dwie sale modlitewne, biblioteka. W budynkach sypialnych są dwa telewizory( jeden ma tylko kanały sportowe a drugi filmy). Zobaczyliśmy również pokój przyjęć( więźniów można odwiedzać w weekendy i w święta).
Podobno niedługo do grupy ma dołączyć Lil'Wayne, który jest dobrze znany w środowisku muzycznym Ameryki. W tym więzieniu był także aktor, który grał w 'Rodzinie Soprano' ale go przenieśli do innego miejsca.
Oczywiście procedura przed wejściem jest długa. Najpierw trzeba wpisać się do księgi pokazując swój dowód( mój wzbudził niemałe zainteresowanie), potem trzeba przejść przez wykrywacz metali czyli trzeba było zdjąć buty, zegarki, spinki, kolczyki itd( czyli tak jak na lotnisku).Telefony musiały zostać w autobusie. Wykrywacz piszczał nawet przez staniki czy suwaki do spodni. Potem pytania dotyczące czy ma się przy sobie papierosy, alkohol, narkotyki, broń itd. Nie można mieć japonek czy gumy do żucia. Na koniec każdy dostał stempel na dłoń widoczny tylko w ultra-fiolecie. I mogliśmy iść.
Była to bardzo interesująca wycieczka.
Niedługo postaram się dodać zdjęcia z Parady Flag z Baldwinsville z zeszłego tygodnia a tymczasem idę spać bo jest już późno a jutro do szkoły.
Dobranoc!: )

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz